Ons stedentripje naar Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van annemarie klein - WaarBenJij.nu Ons stedentripje naar Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van annemarie klein - WaarBenJij.nu

Ons stedentripje naar Dublin

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg annemarie

07 Maart 2013 | Ierland, Dublin

Lieve allemaal,

Na enige tijd van stilte was het eindelijk weer zo ver! Een nieuwe stedentrip: DUBLIN.

Nadat Alfredo (die wij kennen vanuit Madrid) in Nederland was langs geweest, wilde Christa en ik ook graag Ierland bezoeken. Daar studeert hij nu en dus de ideale manier om weer een nieuwe stad te ontdekken.
Uiteindelijk besloten we in januari te boeken voor begin maart.

Toen het eenmaal maart was gingen we op onze eerste reisdag in de avond op ons gemak met de trein naar Eindhoven. Had ik nog nooit gedaan, maar eigenlijk was het vliegveld zeer snel en makkelijk te bereiken.

Eenmaal daar was het vliegveld uitgestorven en besloten we maar voor vertrek een heerlijk wokgerecht naar binnen te werken. Lekker pittig, om het weekend goed te beginnen.

Zoals het Ryanair betaamd vlogen we stipt op tijd en we hoefden door alle commotie rondom Ryainair nog niet eens zelf te wapperen met onze armen. We landden wel iets later en Alfredo stond ons (wat nogal vreemd is voor een Mexicaan) al op te wachten.

Vanuit het vliegveld namen wij de bus naar hun huis nabij Drumcondra.
Daar werden wij na een korte wandeling vanaf de halt naar huis voorgesteld aan zijn vriendinnetje. Ze was vooraf niet erg blij dat 2 van die “weritas (blondjes)” de boel kwamen verstoren daar in huis. Maar, omdat wij zo lief zijn, en gelukkig zijn met onze Spaanse mannen, was ze al snel ontdooid.

Om de avond maar goed te beginnen gingen we een drankje doen in Cafe en Seine. Het was erg gezellig en er was nog een Duitse jongen en Italiaanse jongen mee. We hebben gezellig allemaal bijgekletst, even gedanst en toen moesten we met spoed de tent verlaten. Terwijl ik een cocktail aan het halen was werd er blijkbaar iemand tot de dood aan toe in elkaar geslagen. Het is maar goed dat ik niks gezien heb. Daar het al rond half 3 was, en we gewoon gewerkt hadden, was dit het ideale moment om de taxi naar huis te pakken.

Toen we alle bedden hadden voorbereid heb ik de hele nacht alleen maar wakker gelegen. Het was zo ontzettend koud, het luchtbed was lek, en het was vrij licht dus ik kon niet echt slapen. Achteraf denk ik dat ik ziek was, want ik kreeg het gewoon niet warm. Christa daarentegen sliep heerlijk door.

De volgende ochtend werd er een heerlijk ontbijt bereid door Federica en zaten we daarna stampens vol om een tour te gaan doen. Eerst wat zonnebrillen aangeschaft, omdat (je gelooft het niet), de zon scheen in Dublin.

We hadden besloten een gratis tour te doen door Dublin. We hadden echt een hele leuke gids (James). Hij ging diep in op de historie van Dublin en bij elk onderdeel kregen we een geweldige uitleg gerelateerd aan 1 van onze nationaliteiten. Je weet vast niet dat Willem van Oranje ook mee gevochten heeft voor Ierland. Toch leuke info. Hoe dan ook, we hebben Dublin Castle gezien, de tuinen van het kasteel, standplaats beeld Veronica Guerin, Stephen Green’s park, O’Connell Street, Grafton Street, Temple Bar, Trinity College, Wall of fame, Northern Dublin, Southern Dublin etc.

Na een wandeling van 3,5 uur met een stop van een kwartier in de pub, kwamen we eindelijk op ons eindpunt aan en gingen we voldaan naar huis. Ondertussen was ik nog steeds niet lekker en heb ik eerst even gerelaxed tot we een heerlijk avondmaal voorgeschoteld kregen. Zalm op toast en pasta met zalm. Het was echt heerlijk!! Die avond zijn we naar Cobblestone geweest, maar dit was eigenlijk een flop. Geen live muziek. Dus we waren weer op tijd thuis.

Volgende dag zijn we na een heerlijk Iers ontbijt door Alfredo afgezet in het Guiness Storehouse. Na een grote tour en ontdekking over hoe Guiness gemaakt wordt, was het tijd om onze pint zelf te tappen. Dit was erg leuk en uiteindelijk moesten we het bier dan ook nog opdrinken in de Gravity bar met prachtig uitzicht over Dublin. Helaas stond het biertje er nog voor de helft toen we weg gingen.

Uiteindelijk waren we half 4 klaar en wilden we nog shoppen en St. Patricks Cathedral zien. Dus na een vliegensvlug bezoekje hadden we precies nog 1,5 uur over voor het shoppen. Uiteindelijk hebben we nog wat leuke dingetjes gevonden en gingen we uit eten in the old storehouse. Dit was erg lekker en ook heel gezellig. We werden goed geholpen.

Na ons etentje hebben we nog genoten van live Ierse muziek in the Temple bar met een hapje en een drankje en uiteindelijk zijn we vroeg naar huis gegaan. Tenslotte vlogen we de volgende dag alweer om 13.15.

Na een kort ontbijtje zijn we op onze laatste dag tijdig naar het vliegveld vertrokken. Na nog wat shoppen en eten gingen we weer op tijd het vliegtuig in. Helaas hadden we nu wel een uur vertraging en was ik pas om kwart over 7 thuis.

Het was een super leuke ervaring en ook zeker leuk om Alfredo weer te zien en zijn vriendin te leren kennen. Nu is het weer op naar de volgende trip, namelijk Lissabon samen met Jordi.