2 weken in Canada! Niets gezien....;-) - Reisverslag uit London, Canada van annemarie klein - WaarBenJij.nu 2 weken in Canada! Niets gezien....;-) - Reisverslag uit London, Canada van annemarie klein - WaarBenJij.nu

2 weken in Canada! Niets gezien....;-)

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg annemarie

27 Februari 2009 | Canada, London

Dag 1 Toronto

Om half 2 vertrok ik 2 weken geleden richting Toronto. Na wat slecht vliegtuigvoedsel landde ik om 15.30. Eenmaal mijn koffers gevonden ging ik op weg naar het centrum waar ik steef eindelijk zou zien in ons hostel. Rond 17.00 / 17.30 en 2 dure telefoontjes later (de taxi chauffeur wist niet waar het was) kwam ik dan eindelijk in Clarence Castle aan. Vreemd om Steef weer te zien aan de andere kant van de wereld. Maar dit was gauw over en we gingen op weg naar ons appartement. Serieus, een hostel als deze, moet de status van hotel krijgen. We hadden een heel appartement voor onszelf met eigen keuken en badkamer. Geweldig dus.

In verband met mijn jetlack hebben we niet zoveel gedaan die avond. We hebben snel gegeten en zijn weer op weg terug te gaan om vroeg te gaan slapen. De volgende dag moesten we namelijk weer vroeg op.

Dag 2 Toronto / Toronto Island

Eenmaal wakker geworden ging ik ons grote balkon verkennen, waar ik een klein eekhoorntje zag zitten. Erg cute, maar hij was al snel weer weg. De CN tower kon ik vanuit ons dakterras zien en had dus al erg veel zin om Toronto te gaan verkennen. Dit is de hoogste vrijstaande toren ter wereld. Deze dag zijn we door heel Toronto gelopen. In de ochtend zijn we naar de St. Lawrence market gegaan en hebben we heerlijke spaghetti saus gekocht. Tevens hebben we de “Ice wine” leren kennen. Een wijn waarvoor er 10.000 druiven tijdens een extreem koude winterse nacht moeten worden uitgeknepen. Hier komt dan maar 1 druppel uit. Heerlijk spul… en op vertoon van onze, jawel legitimatie, mochten we dit proeven. Heeeeeerlijk!!!

Na ons marktavontuur zijn we langs kerken en prachtige gebouwen richting Lake Ontario gelopen. Dit meer behoort tot 1 van de 5 grootste meren ter wereld en dit zelfde water stroomt bij de Niagara Falls weer naar beneden. We kwamen langs mooie plekjes en hielden onze persoonlijke fotoshoot.

Ik had mijn research over Canada goed gedaan en wist dat je vanaf de haven richting “Toronto Island” kon varen met de veerboot. Eenmaal aangekomen gingen we op weg richting dit eiland door een waterweg van ijsschotsen. Het was echt fantastisch en ik kreeg het idee dat we ergens in Alaska of de Noordpool waren beland. Eenmaal aangekomen wisten we waarom we deze veerboot hadden genomen. We hadden serieus een prachtig uitzicht van de skyline van Toronto. We waren op zo’n rustig eiland beland en aan de overkant lag 1 van de grootste steden van Canada. We hebben hier onze fotoshoot gehouden.

We hadden het hierna zo koud dat we snel op zoek zijn gegaan naar een café om warme chocolade melk te drinken. Na 5 min. lopen hadden we het enige café, the rectory café, op dit eiland gevonden en hebben ons hier de rest van de middag opgewarmd. Daarna zijn we weer richting de ferry gelopen en hebben nog wat leuke foto’s gemaakt bij het strandje. In de avond hebben we de heerlijke pastasaus op en zijn we weer vroeg gaan slapen.

Dag 3 Toronto

Nadat we met de tram door Chinatown over Bay Street (het hart van de stad) in het centrum aankwamen had ik al weer een heleboel geleerd. Voor de tram betaal je 2,75 en als je dit niet gepast hebt is dat jouw probleem. Kortom heb je alleen 5 dollar, dan betaal je daarmee. Erg apart systeem, maar goed het zij zo.

Deze dag hebben we vooral besteed in het winkelcentrum van Toronto “ The Eaton Centre”. We hebben bijna de hele middag in de Abercrombie en Fitch winkel besteed en zijn dan ook wat dollars lichter geworden. Hierna hebben we nog wat rondgelopen door Toronto en hebben het prachtige Chinatown van wat dichterbij bekeken. Echt apart om alleen chinezen te vinden in dit deel van Toronto. We hebben deze avond bij een Thai gegeten. Niets voor mij achteraf gezien, maar goed alles moet je een keer proberen. Hierna zijn we terug gelopen en zijn we weer vroeg naar bed gegaan aangezien we de volgende dag naar de Niagara Falls zouden gaan.

Dag 4 Niagara Falls / London

We hadden besloten om 10.00 de bus te pakken zodat we rond 11.30 in Niagara Falls zouden zijn. Uiteindelijk waren we zo vroeg, natuurlijk weer door mij hahaha, dat we een bus eerder konden nemen. Na een rit van 2 uur kwamen we aan en namen we een taxi, omdat steef door het dragen van mijn koffer haar knie tegen een stalen trapleuning had gestoten. Dit deed nogal zeer en ik had toch geen zin om te lopen dus na 5 min. kwamen we aan bij 1 van de mooiste plekken ter wereld.

De falls bestaan uit 2 verschillende soorten, namelijk “ the american falls” en “ the horshoe falls. De horshoe falls liggen in Canada en waren ook zeker de mooiste. Met alle kracht van moeder natuur dondert het water naar beneden. Hier wordt ook door beiden landen energie uitgehaald. Het was zo koud dat het water onder de falls was bevroren. Dit betekende dat de “ maid of the mist” niet kon varen. Van onder zie je vooral mist dus ik denk niet dat we iets gemist hebben. Het uitzicht vanaf boven was zo indrukwekkend dat we er wel honderden foto’s gemaakt hebben. Het lijkt zelfs of we bij een nep achtergrond staan zo mooi was het. Rond een uur of 3 zijn we weer terug gegaan. We moesten die avond namelijk de bus naar London hebben om de volgende ochtend weer naar Ottawa te vertrekken.

Bij het station bleek dat ik de kaart niet goed had gelezen en er dus geen bus naar London om half 8 vertrok. Het is dus zo in Canada dat je een kaartje koopt voor de bus en dat wie er als eerste komt ook het eerste maalt. Ben je te laat dan kun je dus gewoon de bus niet in als deze vol is. We hadden de bus van half 7 gemist, maar deze was zo vol dat er nog 2 andere bussen moesten komen om de mensen te kunnen vervoeren. Na een uur te hebben gewacht konden we dus nog met de verlate bus van half 7 mee en kwamen we rond 22.00 aan in London.

Dag 5 Ottawa / Montreal

Om half 7 in de ochtend moesten we al bij Brescia University zijn wat zo’n 5 minuten van Stephanie vandaan is. In deze verrekte kou had ik weer geen zin om te lopen en te sjouwen met een koffer dat we maar weer een taxi namen. Eenmaal in de bus gingen we lekker wat slaap inhalen voor zover dat mogelijk was.

Na een hele lange file voor Toronto kwamen we rond 15.00 aan in Ottawa, zo’n uur later dan verwacht. We hadden voor Ottawa 2 uur vrije tijd en dus hadden Steef en ik zoiets van we moeten zoveel mogelijk zien. Ottawa is de hoofdstad van Canada en heeft zo’n 1,2 miljoen inwoners in het centrum. De belangrijkste bezienswaardigheden in deze stad zijn de parlement gebouwen, Byward market, Notre Dame en het Rideau Canal, het langste kanaal om te schaatsen.

Uit de bus moesten Steef en ik gelijk plassen en dit betekende dat we 5 min. de groep kwijt waren en dus zelf maar op reis gingen. Allereerst kwamen we langs een prachtig hotel “Chateau Laurier”. Dit hotel is bekent, omdat de Titanic spullen vervoerde voor dit hotel, maar helaas nooit zijn aangekomen. Hierna zijn we richting de parlement gebouwen gelopen. Eentje ervan lijkt heel erg op de Big Ben en vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de stad. Helaas was deze gesloten vanwege een bezoek van President Obama. We hebben hier prachtige foto’s gemaakt. Dit bleek ook wel leuk te zijn omdat ik heel de tijd tegen Steef zei dat ze moest bewegen op de foto en bleek dat ik naar een al gemaakt foto zat te kijken. Kortom erg dom. Daarna gingen we op weg naar de Ottawa River en de Notre Dame. Ja ja, ook hier heten de kerken de Notre Dame. Het zijn allemaal kleinere kopieën van de echte in Parijs. Na even binnen te zijn geweest was de tijd alweer bijna om en gingen we richting het ophaalpunt. Dit was bij Byward Market en dus konden we nog even shoppen. Een half uur later gingen we alweer op weg naar Montreal.

In Montreal kwamen we in de avond aan en we bleven in het Holiday Inn. Na snel alle koffers vroeg Steef in haar geweldige Frans waar we lekker konden eten. Dit was in Manhattan. Ik begreep er geen reet van dus ik ben blij dat ik Steef heb. Onderweg deden we heel toeristisch zoeken naar de straat en het restaurant zodat 3 hele sexy Frans sprekende mannen ons de weg wezen. We hebben die avond een heerlijke biefstuk op en zijn snel richting het hotel gegaan om ons klaar te maken voor een avondje stappen in Rue St. Catherine. De belangrijkste straat van Montreal. Uiteindelijk waren we op deze dinsdagvond terecht gekomen in “Krush” een superleuke tent waar niemand was. Wij met de hele groep exchange students waren het leven van de club, maar was echt super gezellig. We hadden ook een superleuke tour guide uit Trinidad & Tobago. Die avond sliepen we rond half 2, want tsja.. we waren tenslotte al vanaf kwart voor 6 op.

Dag 6 Montreal / Quebec City

Deze ochtend hebben we lekker ontbeten in het hotel en kregen we deze ochtend een tour door Montreal met de bus. De Montreal tour guide sprak echt zo ontzettend vervelend Engels met een Frans accent dat het gewoon irritant werd. Maar goed, we hebben de kerk St. Joseph gezien. Een prachtige kerk waar eens per jaar een heleboel mensen op hun knieën de trappen op lopen. We hebben hier snel foto’s gemaakt en zijn weer weggegaan. Dit omdat de man bij het loket vervelend deed en elke keer de slagboom liet vallen. We wilden namelijk niet betalen voor foto’s dus het duurde even voordat we er langs mochten haha.

Hierna gingen we op weg naar de Mont Royale. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over heel Montreal. De weg om daar te komen was alleen minder. We moesten te voet over een ijsweg naar boven. Je begrijpt dat er sommige mensen op hun bekkie gingen. Steefje liep daarom nogal charmant naar boven en naar beneden. Kwam niet meer bij. Eenmaal boven hadden we echt een priceless uitzicht. We wilden gewoon niet meer terug zo mooi was het. Na weer een prachtige fotoshoot zijn we rustig naar beneden gelopen. Daarna kregen we wat vrije tijd om door Montreal te lopen. Stephanie en ik hebben rustig aan de Notre Dame bezocht, wat echt een prachtige kerk was. Daarna hebben we snel een subway broodje gehaald, nog wat foto’s gemaakt en toen moesten we alweer op weg naar Quebec City.

Aangekomen in Quebec kwamen we terecht in een sneeuwstorm. Het was echt verrekte koud en dat vond ik niet echt leuk na al die prachtige dagen. Die avond zijn we in een zogenaamd Spaans restaurant gaan eten. Stephanie en ik vonden het niet echt Spaans, maar goed het was eetbaar. Geen leuke sexy Spanjaarden helaas haha. Steef en ik hebben buiten nog een fotoshoot gehouden en besloten dat we die avond rustig aan zouden doen omdat er toch niemand op woensdag uit zou gaan. Om half 11 ging dus het licht uit. Het licht ging weer aan, omdat serieus jullie gaan het niet geloven dat er een grote beer naast ons zwaar aan het ademen/snurken was. Stephanie deed het licht aan en vroeg aan mij of er wel een mens naast ons lag te slapen. Bleek dat het ons kamergenootje uit Australie was die bomen om liep te zagen met een kettingzaag. Serieus, ze zei dat ze een beetje zou snurken, maar het leek echt net een vliegtuigmotor die hapert of zo. Niet normaal. Maar goed na een tijdje werd het iets minder en konden we weer gaan slapen.

Dag 7 Quebec City

Deze ochtend hebben we lekker een buffet ontbijt gehad en kregen we erna een tour door Quebec City. Eerst gingen we naar het “observatoir de la capitale”. Vanuit hier zouden we een geweldig uitzicht op de stad hebben gehad, maar door de sneeuwstorm zagen we vrij weinig en vond ik het een flop. Stephanie heeft hier prachtige foto’s gemaakt en ik liep maar een beetje rond.

Hierna werden we bij Le Chateau Frontenac gedropt in de storm. Dit is een prachtig hotel met een prachtig uitzicht. Steef en ik zijn snel doorgelopen om bij het famous restaurant “Le Casse Crêpe de Breton” crêpes te gaan eten. Heerlijk moet ik zeggen. Had het nog nooit geprobeerd maar smaakte fantastisch. We hebben ook nog een leuke foto gemaakt met de mevrouw in het typische uniform en daarna zijn we gaan shoppen in de grootste winkelstraat van Quebec City. Alleen het was zooo verrekte koud. Dat willen jullie niet weten.

Na een korte tijd moesten we alweer terug met de bus om naar het Ice hotel te gaan. Ook dit was een unieke ervaring. Een prachtig ijshotel in de the middle of nowhere waar het volop sneeuwde. Ik had ondertussen ook persoonlijk ervaren dat je schoenen niet waterdicht zijn en dus met kletsnatte schoenen liep ik het hotel binnen waarna ik half aan het ijsbed was vast gevroren, maar goed. Het hotel was echt fantastisch. Ik zou er nooit gaan slapen, maar normaal zit dit hotel zo’n 80% vol. Dus… er zijn toch rare mensen die dit wel zouden doen. Hoe dan ook, we hebben weer prachtige foto’s gemaakt. We hebben een ijsbar gezien en zelfs de speakers zaten in ijs gevroren. We hebben op ijsbedden gelegen en gedanst in de ijsdiscotheek. Kortom super leuk dus. Daarna zijn we weer op weg gegaan naar het hotel.

Die avond zijn we na het eten, geweldig eten bij spag&tini, gaan stappen in het fantastische Quebec. Ondanks de kou was dit toch wel onze favoriete stad. Allereerst gingen we naar “Chez Dagobert”. Hier speelde zo’n goede band, dat als je je ogen dicht deed je werkelijk dacht dat Coldplay aan het spelen was. Wij waren weer het leven van de tent, maar het was echt super leuk. We hebben ook zoveel leuke mensen leren kennen, bijvoorbeeld uit Australie, India, Frankrijk, Hong Kong, Mexico etc. Daarna gingen we naar “Chez Maurice”. Een super leuke tent waar ze toen we binnen kwamen gelijk reggeaton draaide dus ik was weer gelukkig met de Mexicaantjes en Colombiaantjes. Hier zijn we tot 3 uur gebleven en hadden daarna nog een kleine afterparty in onze kamer. We hebben die nacht maar 2 uurtjes slaap gehad, maar het was een fantastische avond.

Dag 8 Quebec City / Montreal / London

Deze ochtend was iedereen gesloopt en gingen we alweer vroeg op weg richting Toronto. We hebben nog een stop gemaakt in Montreal, maar het was echt serieus zooo verrekte koud dat we gewoon niet over straat wilde lopen. We hebben dus lekker in the underground winkelcentrum gelopen en hebben wat souvenirs gekocht. Daarna zijn we begonnen aan onze terugreis naar London.

Nu zijn we alweer een tijdje in London en krijg ik weer een beetje het gevoel terug van mijn tijd in Madrid. Lekker met verschillende mensen uit heel de wereld feesten en genieten van het feit dat ik nu in Canada ben. Stephanie heeft een fantastische kamer met een kut huisgenootje. Heb haar nu zelf meegemaakt en ik kan haar ook wel slaan. Tot 2 x toe is de hel uitgebroken. "Update: we gaan vandaag 27-02 verhuizen naar een andere kamer". Dus nog veel te doen voordat ik weg ga. We zijn gister ook nog weze stappen in TAPHOUSE in London. Erg gezellig!!!!

Draag ook mijn steentje bij aan de studentenvereniging van Stephanie en de latino’s. Af en toe kan ik nog een beetje Spaans praten en dat maakt deze reis wel compleet voor mij. Nu ga ik een einde breien aan dit ellenlange verhaal. Stephanie is nu op school dus heb tijd om te schrijven. Zondag ben ik weer in Nederland en dan begint het gewone leven weer. Jakkes…

Tot snel!!

Dikke kussss

  • 27 Februari 2009 - 18:47

    Mam:

    mooi verhaal. wij zien je zondag kus ook van de ommo's mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

annemarie

Volg hier mijn reizen door de hele wereld!

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 33010

Voorgaande reizen:

22 April 2011 - 06 Mei 2011

Reizen door de wereld

Landen bezocht: