Stedentrip met de meiden - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van annemarie klein - WaarBenJij.nu Stedentrip met de meiden - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van annemarie klein - WaarBenJij.nu

Stedentrip met de meiden

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg annemarie

14 November 2011 | Denemarken, Kopenhagen

Hallo allemaal,

Na veel wikken en wegen hebben de meiden en ik besloten om deze keer een stedentrip naar Kopenhagen te doen.

Het is wel November, dus best fris, maar Scandinavie lijkt ons weer een nieuwe uitdaging. Eerst zouden we met zijn vieren gaan (Veer, Steef, Chris en ik). Zoals het Angela altijd siert besloot zij om de avondvlucht te pakken en zich later bij ons aan te sluiten.

Na een vroeg vlucht kwamen we al rond een uur of tien aan op het vliegveld van Kopenhagen. Als reisleidster "Annie" had ik natuurlijk de boel al goed bestudeerd en wist ik precies hoe we bij ons hostel moesten komen. Na de metro en een wandeling over de HC andersens Blvd kwamen we bij het Dan Hostel aan.

Na ons te hebben geinstalleerd in onze kamer besloten we direct op pad te gaan. Aarzelend, vanwege de kou, gingen we langzaam de straat op.

We kwamen al gelijk terecht in de Stroget, de winkelstraat. Het was alweer gelijk winkel en winkel uit zoals het de echte vrouwen betaamd. Hier raakte Christa ook in gesprek met Zweedse meiden en bleek de stad Malmo slechts 40 min met de trein hier vandaan te liggen. Leuk idee dus voor de volgende dag.

Halverwege de winkelstraat zijn we neergeploft bij een Italiaans restaurant. Erg leuk en gewoon buiten met een dekentje en heaters. Geeft echt een leuk straatbeeld.

Na het eten gingen we verder op pad en kwamen we terecht bij de Nyhavn. Een super leuke wijk met allemaal leuke gekleurde huisjes. Omdat het bijna kerst was, was er ook een super leuke markt.

Vanuit Nyhavn zijn we de rondvaartboot opgestapt en hebben we in de vriekou gevaren langs alle hoogtepunten van Kopenhagen. Zo vergelijkbaar met Nederland, maar toch uniek.

's Avonds zijn we het Tivoli ingegaan. Dit was precies geopend in de kerstsferen en was echt prachtig met alle lichtjes. Daar hebben we ook gegeten en toen was het tijd om Angela om te wachten. Toen zij er eenmaal was bleek zij in een kamer met 5 andere mensen te liggen. Dit leek haar en ons niet een leuk idee en dus hebben we al haar spullen stiekem meegenomen naar onze kamer en is ze bij ons gaan slapen.

Volgende dag zijn we vroeg de trein ingestapt naar Malmo, Zweden. Eenmaal aangekomen begon de tour. Van het parlementsgebouw naar de kleine straatjes en winkeltjes. Eenmaal daar voorbij gestopt bij een typisch zweeds restaurant. Hier hebben we heerlijk typisch gegeten.

Daarna zijn we verder gegaan met wandelen en kwamen we in een mooi park terecht met hollandse molens. Daarna zijn we terug gegaan naar het station en hebben we de trein terug gepakt naar Kopenhagen.

We hadden lekker honger en zijn met zijn vijven bij de mac gaan eten. Toen wij even niet op zaten te letten werd de tas van Angela gestolen. Na rennen en zoeken naar degene die het gedaan had, en niemand konden vinden, zijn An en ik naar de politie gegaan. 2 uur verder hadden we de aangifte binnen en konden we eindelijk terug naar het hostel. An heb ik geld gegeven om naar het Tivoli te gaan, daar dit echt een must was om te zien.

Ik ben met de meiden even gaan tukken, en toen An terug was zijn Chris, ik en An uitgegaan naar Club Mambo. Hier hebben we heel de avond Salsa gedanst en lekker gefeest.

Volgende ochtend weer vroeg opgestaan en zijn we alle nog ontbrekende sight see plekken gaan bezichtigen. An is de boottour gaan doen en wij zijn naar het Amalienborg gegaan. Hebben het kasteel bezichtigt van de royals.

Toen An weer terug was zijn we langzaam op weg gegaan naar het vliegveld. Daar hebben we nog wat gegeten en toen vertrok het vliegtuig.

Na 3 hele leuke dagen was het stedentripje met de meiden weer voorbij. Kopenhagen is een super leuke, dure, maar oh zo mooie stad. Scandinavie is zeker voor herhaling vatbaar.

Op naar de volgende stedentrip. Wat Athene, Wenen, Oslo of Istanbul gaat worden.

Liefs,

Annemarie