Verhuisd!!! En mijn tripje naar het AZTECA! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van annemarie klein - WaarBenJij.nu Verhuisd!!! En mijn tripje naar het AZTECA! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van annemarie klein - WaarBenJij.nu

Verhuisd!!! En mijn tripje naar het AZTECA!

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg annemarie

03 Juni 2007 | Mexico, Cancún

Lieve mensen........

Even een kort maar krachtig berichtje. Ik ben verhuisd. Jawel naar het centrum. Nu hoef ik 2 passen te zetten en ik zit lekker in een geweldig winkelcentrum. Ik kan lekker overal naartoe lopen en een taxi kost niet zoveel. We wonen nu in een straat, in een echt huis in plaats van een appartementje. Ik heb nu een supergrote kamer met Salvador en een balkonnetje dus misschien dat ik nu een beetje aan dat kleurtje van me gaat werken. Ik kan natuurlijk niet 6 juli in mijn kikkerlandje aankomen als een melkfles. Dus geloof me er word gewerkt aan dat kleurtje!!

Verders ben ik gestopt met mijn stage om de tijd te nemen voor mijn scriptie. Ik heb netjes toestemming gekregen en de tijd die ik eraan besteed word als uren gewerkt gerekend. Dus dat is helemaal geweldig. Dus is t gewoon een soort van werk vakantie. Niet verkeerd denk ik dan. Ik ben namelijk op dat punt beland dat die scriptie nooit af lijkt te gaan komen en dan moet ik gewoon alle tijd hebben om eraan te werken. Ik wil natuurlijk wel in Augustus slagen, en er geen seconde langer over doen. Maar dat is nogal moeilijk als je in het prachtige Mexico zit. Dan is alles erg relaxed en maakt t allemaal niet zoveel uit en kan je alles morgen regelen in plaats van vandaag. Dus dat is een klein minpuntje.

Dan eventjes over mijn prachtige gebeurtenissen hier zo. Het huis is voller, we hebben er weer een gast bij, kortom nog minder privacy en momentjes om alleen te zijn. Maar goed is een aardige gozer dus dat komt wel goed. En de tijd die ik nog hier zit gaat zo snel voorbij dat het me allemaal niet zoveel meer uitmaakt.

Verders, geloof t of niet, zat ik vorige week weer in Mexico Stad. Jaja en waarom dan? Nou ik zal t eventjes uitleggen. Vorige week liep de “liga Azteca” ,voetbal, op zijn einde. T gaat hier allemaal net eventjes anders. Tis hier zo dat als bijvoorbeeld dat de nummers 1 tot en met 8 die in de liga bovenaan eindigen na alle wedstrijden nog een toernooi moeten spelen. Dus als PSV bijvoorbeeld 1ste word hier zo dan zou PSV nog een toernooi moeten spelen en dan is de kans nog groot dat ze helemaal geen kampioen worden.

Maar goed, de club van mijn lieverd “AMERICA” was 3e geworden en mocht dus meespelen met het toernooi. America speelt in het grootste stadion ter wereld en tis gewoon geweldig als je daar een wedstrijd kan zien. Maar goed, America moest de klassieker tegen Chivas spelen en won. Dus America kwam in de finale. De eerste wedstrijd zou in het Azteca zijn en de 2e in Pachuca, de tegenstander. Dus kwam mijn mopje met t idee om naar Mexico Stad te reizen voor de wedstrijd. Dit zou wel flink wat pesos kosten, maar dat was het dan wel waard denk ik dan. Dus met alle geluk had Salvador nog 2 kaartjes kunnen bemachtigen en 2 vliegtickets. Dus deze droom zou in vervulling gaan.

Eenmaal in Mexico Stad aangekomen kreeg ik gelijk weer ademhalingsproblemen, want tsja heel die stad leg onder het smok dus dat was niet zo fijn. Maar goed eenmaal onze koffers opgehaald gingen we op weg naar de vrienden van Salvador met wie we allemaal naar de wedstrijd zouden gaan. De taxi chauffeur was verdwaalt, wat ik persoonlijk niet zo raar vind in die stad maar goed. Eenmaal aangekomen hadden we snel wat gegeten en bracht een vriendin ons naar t stadion. Dit al om 4 uur om de drukte voorbij te zijn.

Nou zelfs om 4 uur was het druk. Er werd van alles en nog wat uitgedeeld om maar America aan te moedigen. Ik was al in het rood geel en blauw en ik genoot van alles wat ik zag. Wat een mensen wat een show, wat geweldig gewoon. Dus eenmaal van alles en nog wat van Corona verzamelt van America (kben tenslotte Nederlander en als het gratis is meenemen). Kwas klaar om te gaan schreeuwen. Nou na een hele reclame show van Corona, Coca Cola en Gatorade begon eindelijk de partij en ook de regen. We hadden gelukkig gele regenkapjes gekocht. We zaten namelijk onder de lampen en daar viel een partij regen vanaf dat ik helemaal gewoon tot aan me string aan toe zeiknat was geworden. Maar dat geeft niets natuurlijk.

Na een 1-0 van Pachuca werd de stemming iets grauwer, maar de hooligans gingen gewoon door met zingen en ik deed wel mee. Kortom, je moet ook je ploeg steunen als het minder gaat. Toen werd het 2-0 Pachuca. Ook dat was minder, maar mijn man “Salvador Cabañas” die steun ik altijd dus gewoon doorzingen “VAMOS, VAMOS AMERICAAAA, ESTA NOCHE TENEMOS QUE GANAR!!!! Het was ook tenslotte de laatste wedstrijd van Cuauthemoc Blanco, de beste voetballer van Mexico. En deze man kreeg een penalty voor het einde van de wedstrijd. Dus hij scoorde geweldig mooi en heel t azteca uit zijn dak. De regen maakte niet meer uit en iedereen liep van boven naar beneden in het stadion. Dat is een traditie daar. Als er een goal is dan ren je van boven naar beneden. Nou ik was zo koud ik heb t maar gelaten voor wat het was.

Toen de wedstrijd afgelopen was hebben we nog wat na staan praten in het stadion en toen werden we door de politie weggestuurd. Deze mannetjes vind ik nogal eng en daar kan je beter geen ruzie meemaken dus ik gehoorzaamde netjes en we gingen weg. Daar buiten werd er nog een adelaar show gedaan. Dat is het symbool van Mexico en van America. En daarna werd ik plat gedrukt op de weg terug naar het huis van de vriend van Salvador. Het was een geweldig prachtige ervaring en ik heb me longen uit mijn lijf geschreeuwd.

Die avond zijn we door Salvador zijn broer opgehaald en zijn we terug naar Ecatepec gereden in de staat van Mexico. Was nog een uurtje rijden. Maar de tacos daar en een lekker warm bed waren het allemaal waard. Om 5 uur lagen we in ons bed. En de volgende dag hebben we niet veel gedaan. Wel zijn we naar een restaurant geweest en daar heb ik toch zoiets raars meegemaakt. We gingen in een geiten restaurant eten. Nou daar werd ik niet vrolijk van. Salvador, zijn vader en broer bestelden een geitenhoofd op tafel en daarna werd de rest van het lijf genuttigd. Natuurlijk wel allemaal gebraden en gebakken enzo. Maar ik zag letterlijk het gebit en de oogholtes van de geit dat ik niet zo’n zin meer had om mijn kippetje op te eten. Maar goed toch maar gedaan en heel de tijd de andere kant opgegeten. Ze eten hier werkelijk elke die wat vlees aan zijn lijf heeft. En om eerlijk te zijn t smaakte niet echt vies, maar gewoon dat hoofd enzo was niet echt mijn ding.

Nou een zondag zijn we weer terug gevlogen naar Cancun om daar in de regen aan te komen. Maar was weer lekker om in Cancun te zijn. Dat is nu toch mijn huis hierow in Mexico.

Nou dat waren weer mijn gebeurtenissen. Khoop dat jullie het een leuke verhaaltje vonden en ik hoor jullie allemaal wel weer. Laat een leuke berichtje achter want hoe meer berichten hoe meer vreugde!!

Dikke kuss groetjes aan iedereen en pa en ma geef dikke zoenen aan Sammy, Floortje en Mieuw.

Kusss Annemarie

  • 03 Juni 2007 - 22:18

    Annemarie:

    Hej mensen, sorry voor de slechte kwaliteit foto's, maar ik mocht mijn digitale camera t stadion niet mee innemen dus vandaar dat ik met een wegwerpcamera fotos gemaakt heb! Kwacht nog steeds op goede fotos van die vriend van ons dus!! Maar goed hier een preview!

    Kusjuhh ann

  • 04 Juni 2007 - 07:40

    Mam:

    was weer een aardig lang verhaal
    de ommo's heb ik een dikke kus gegeven
    kleine ommo heeft bij tony geslapen
    was er blij mee, oke alles ga goed hier.

    dikke kus mam

  • 04 Juni 2007 - 08:48

    Myrthe:

    He An!
    Super zeg!! Je nieuwe huisje ziet er ook niet verkeerd uit!
    Dat van je scriptie begrijp ik maar al te goed... Haha, geniet gewoon lekker daar!
    Kus!

  • 04 Juni 2007 - 11:49

    Petra Tuit:

    hoi anne je heb alweer wat belevennisse achter de rug en de verhuis meegemaakt jul hebben een mooi huis en dat van die geit dat zie ik helemaal voor mij ik hoor en zie je niet zo vaak meer op de msn en geniet er maar nog van wand je bent zo weer terug voor een paar maandjes met salva hoe gaat het nu met hem nu maar dat hoor ik wel weer groetjes van petra en de rest xxxxxx

  • 06 Juni 2007 - 11:29

    Miems:

    Haai Anne,

    Wat klinkt dat allemaal goed zeg en leuke foto's ook! Heel veel succes met de scriptie, ik ben er ook nog hard mee bezig. Cu in August ;).

    Beso

  • 06 Juni 2007 - 19:18

    Monique:

    hey wijffie, ik heb weer genoten van het verhaal hoor...mmm heerlijk geit echt wat voor jou whaaa.huisje ziet er schattig uit hoor.nog veel plezier xx mo

  • 10 Juni 2007 - 08:54

    Jos En Syl:

    allemachtig wat een verhaal weer zeg geen grappen hoor,hoef je trouwens hier niet aan te beginnen aan zon restaurant heb je zo last van allerlei commissies en geitewollen sokken hahahahaha.
    en wat een mooi stadion zeg nou we blijven op de hoogte en zien je zeker als je hier in ollanda bent doeiiiiiii
    jos en syl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

annemarie

Volg hier mijn reizen door de hele wereld!

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 33013

Voorgaande reizen:

22 April 2011 - 06 Mei 2011

Reizen door de wereld

Landen bezocht: