Het einde is nabij!!! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van annemarie klein - WaarBenJij.nu Het einde is nabij!!! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van annemarie klein - WaarBenJij.nu

Het einde is nabij!!!

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg annemarie

03 Juli 2007 | Mexico, Cancún

Beste mensen,

Vandaag nog 2 dagen en ik vlieg alweer terug naar Nederland. Ik kan het eigenlijk nog niet geloven, maar toch het is echt waar. Nog niet zo lang geleden vertrok ik naar Mexico om bij Salvador te zijn. Na 5 maanden wachten in Nederland kon ik haast niet wachten om het vliegtuig in te stappen en nu is het alweer voorbij.

Maar goed, even terzijde dat ik erg triest en verdrietig ben en weer Salvador moet gaan missen, zijn er natuurlijk ook nog leuke dingen gebeurd. Want wat ik heb ik de afgelopen paar weken weer gedaan? Kzal het kort houden.

Na mijn geweldige trip naar het azteca, dacht ik dat de reisjes en dingetjes wel over zouden zijn, maar nee. Afgelopen week heb ik 1 van mijn angsten overwonnen, namelijk de zee. Salvador en ik gingen naar Cozumel, een eiland bij Playa del Carmen, om daar is ff rond te wandelen. Eenmaal aangekomen na een 45 min. durende bootreis en wat Nederlanders gesproken te hebben, kwamen aan in de haven. Daar stonden allemaal alweer mensen klaar met tours en huurautos om het eiland te gaan verkennen. Ik dacht laten we gewoon weer een golfkar huren om het eiland over te crossen, maar die verhuurden ze niet. Dit omdat Cozumel een stuk groter is dan Isla Mujeres. Dus wilde Salvador een boottocht gaan maken.

Nadat hij mij eenmaal overgehaald had om in een boottocht mee te gaan, met snorkeltour in een boot met een glazen onderkant, gingen we op pad. Door dat glas kon je de prachtige vissen zien van de caribische zee. Echt prachtig.

Eenmaal aangekomen bij een rif, ging iedereen snorkelen, maar ik was zo bang dat er haaien waren, dus ik deed nog niet mee. Maar toen ik zag dat het eigenlijk niet zo diep was en jaws niet langs kon komen, heb ook ik mijn snorkelkit gepakt en ben t water in gesprongen. Eerst weer terug gegaan omdat ik t moeilijk vond om te ademen en omdat ik de zee gewoon echt eng vond, maar daarna toch in t water gebleven aan een reddingszwemband met nog een paar ouwetjes en dikkertjes hahaha.

Eenmaal de smaak te pakken kreeg ik echt van alles te zien, dikke prachtige gekleurde vissen en koralen, vissenbanken, baracudas, maar ook dode koralen door de orkaan Wilma in 2005. Ondertussen vonden de vissen mij erg leuk en zaten ze vaak aan me benen. Ik bleef maar onderwater kijken, want bovenwater zag ik t al helemaal voor me met de vin van jaws. Nou serieus, jullie weten niet hoe prachtig mooi dit was en wat er allemaal voorbij kwam. Ik zou niet weten wat ik had gedaan als ik dit gemist zou hebben. We hebben in 3 verschillende soorten rif gezwommen en t was prachtig. Soms moet je gewoon je angsten overwinnen om mooie dingen te zien.

Verders de afgelopen weken mijn scriptie afgerond. Mijn scriptie is echt een boekwerk van onderzoek geworden en gister heb ik t ingeleverd op me stage en opgestuurd naar school. Het werd ook gelijk doorgestuurd naar de engelse afdeling en nog een andere meelezer. Daar werd ik even niet vrolijk van, want ik dacht dat nog even zou duren, maar nee. Maar dat vergat ik snel toen ik mijn evaluatie terugkreeg op me werk, een 9.8!!!! Ik kreeg eigenlijk overal een 10 voor, behalve voor groepswerk, tsja ik ben nogal individueel ingesteld. Komt waarschijnlijk door de Nederlandse mentaliteit. Maar goed, dus alles is verder al geregeld hier, en nu wacht slechts het vliegtuig nog op me.

Ook heb ik de afgelopen weken wat meer van het uitgaansleven gezien hiero. Daar heb ik nu tijd voor nu Salvador ook vakantie heeft. We zijn naar de Cantabar geweest, waar je kunt karaoken en waar veel local mensen komen. Dus niet van die irritante Amerikanen. Maar ja dan heb je weer dat iedereen denkt dat ik een irritante amerikaanse ben. Dus dat is ff jammer.

En zijn we naar de bulldog geweest in de hotelzone. Is net zo'n grote discotheek als Coco Bongo, maar met RB muziek enzo. Was echt cool. Via via kwamen we zo binnen en kregen we een tafel dus dat was wel cool.

Ook zijn we naar een banda discotheek "Ruedo" geweest. Daar word de traditionele dansmuziek gedraaid "banda" en moet je wel heel goed kunnen dansen haha. Ook dat was echt supercool. Er kwam helemaal een live band en ben nu helemaal op de hoogte van hoe ik moet dansen, al lukt het de meerderheid van de keren nog niet echt.

En dan 1 van mijn laatste ervaringen het zien van de "Kumbia All Starz", "Moenia" en "Nikki Clan" live. 2 weken gelezen kregen we gratis kaartjes om naar de Reventour van het biermerk Estrella te gaan. Estrella is een beetje het slechts verkochte merk van Corona enzo. Maar goed, ik daarheen met Salvador, Muro, Gerardo en Pamela. We waren er al om half 6 en t begon om 8 uur uiteindelijk. Maar tussendoor konden we spelletjes spelen en bierdrinken goedkoop en shirts, petjes en rugzakken winnen. Nou in 2 uur hadden we allemaal alle producten die we konden winnen.

En toen begon het concert. Eerst kwam Maria Jose, van de groep Kabah, ja sorry mensen kweet dat jullie dit niet kennen, maar als je hier bent dan kent iedereen het nummer van "calle de las sirena van Kabah" dus vandaar. Zij was de presentatrice en daarna kwam Nikki Clan, ook de nieuwe hype hierow. Dus wij allemaal uit onze dak. En t leuke was van de 15.000 mensen die ze verwachten, waren er maar 1000 en dus stonden we gewoon vooraan.

Nou na Moenia, en nikki, kwamen dan eindelijk de mensen voor wie ik kwam, de muziek waarmee ik Mexico heb leren kennen en mijn favoriete groep hierow de "Kumbia All Starz". Nou ik ging helemaal uit me dak serieus. Wat cool was dat, na "mi dulce niña", "Chiquilla", "Sabes a chocolate" en "Fuista mala" kwam mijn favo numme "parece que va a llover" en toen was het concert afgelopen. Ik was helemaal dood, zweterig na 6 uur op het concert hangen. Dus we gingen nog ff tacos eten, want de mannen waar natuurlijk half dronken. Dus die moesten ff wat in de maag hebben en na t eten zijn we gelijk in slaap gevallen, wat een dag!!

Nou mensen, ik vlieg donderdag 5 juli om half 4 terug en ik land 6 juli om half 8. Dus ik verwacht minimaal een groot welkoms commitee. Mensen tot snel allemaal en sorry ik wilde het kort houden, maar er kwam weer meer dan genoeg informatie uit.

Dikke kus de laatste keer vanuit Cancun,

Annemarie

  • 03 Juli 2007 - 16:46

    Mam:

    weer en mooi verhaal.
    de muis is er nog die angel heeft meegenomen.
    hebben een val.maar de muis eet het appeltje op, en de klem is nog gewoon open.knap he van de muis.

    oke dikke kus mam toe vrijdag.

  • 03 Juli 2007 - 17:50

    Jos,syl En Lissie:

    welkom op vakantie in nederland.
    ja zo moet je het maar zien hoor lieverd andersheb je helemaal zo het idee dat je jouw salvador daar achter laat maar je komt nu gewoon ff naar ons koude kikkerland(15 graden en regen)op vakantie want je woont daar toch??
    lieve an we hopen dat je het nog trekt daar en hier straks en we gaan je zeker zien en we willen alles horen

  • 04 Juli 2007 - 08:32

    Myrthe:

    He An!
    Gefeliciteerd met je goede stage beoordeling!! Nu alleen nog scritpie verdedigen in augustus.. Wat ga je eigenlijk volgend jaar doen?
    Ik blijf nog tot begin augustus in Italie.. hoop dat ik je daarna snel zie!
    Goede reis morgen, en succes met het afscheid! ;-)
    Kus!

  • 04 Juli 2007 - 11:17

    Christa:

    Hey meisie,

    Ik geniet altijd super van je vethaaltjes!Jemig he, nog 2 dagen tijd vliegt! Ik nog 3 weekjes. Ik zie je weer in Ned ok doll, we hebben veel om bij te praten!

    Love you meisie en geniet van je laatste daagjes in Mexico lindo y querido!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

annemarie

Volg hier mijn reizen door de hele wereld!

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 33010

Voorgaande reizen:

22 April 2011 - 06 Mei 2011

Reizen door de wereld

Landen bezocht: