Weer even een berichtje vanuit Nederland! - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van annemarie klein - WaarBenJij.nu Weer even een berichtje vanuit Nederland! - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van annemarie klein - WaarBenJij.nu

Weer even een berichtje vanuit Nederland!

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg annemarie

10 September 2007 | Nederland, Schiedam

Beste mensen,

Hier weer eens een berichtje van mij op mijn waarbenjij.nu. Het is alweer een aantal maanden geleden dat ik uit Mexico ben terug gekomen. Het was een moeizaam afscheid, maar ik en Salvador zijn nog steeds samen, ondanks alle moeilijkheden en problemen die we ondertussen allemaal hebben meegemaakt.

De hele ervaring van het wonen in Cancun was gewoon moeilijk, maar natuurlijk geweldig en interessant. Dingen als religie, eten, normen en waarden zijn toch heel erg verschillend waardoor er toch veel ruzies vaak ontstonden gewoon puur omdat wij elkaar niet begrepen. Maar ondanks dat hebben we natuurlijk ook veel positieve dingen meegemaakt, waardoor wij nog steeds samen sterk staan en nog steeds heel graag bij elkaar zijn.

Daarom vlieg ik 5 oktober lekker weer naar Cancun om daar 3 weken vakantie te vieren en bij mijn vriend te zijn. Voor de mensen die het nog niet wisten. Ik ben nog steeds niet geslaagd. Ik had een iets te groot boekwerk geschreven in augustus, waardoor ik niet meer genoeg tijd had om het in te korten en het in te leveren. Nu heb ik van de CM afdeling al de goedkeuring binnen, maar wacht nog steeds op de belangrijkste, die van de Engelse afdeling. Als ik probeer om 1 taal erg goed te spreken dan verdwijnt mijn kennis van de andere. Dus dan begrijpen jullie “my english sucks”!!! Maar goed 12 september horen we dat weer.

Op dit moment werk ik bij “Steven Parc” een heel leuk bedrijf, wat ook in de toekomst eventuele goede kansen bied voor mij in de zakenwereld. Maar dit is alleen zo als ik besluit in Nederland te blijven. Daarom doe ik nog niets wat mij bind aan Nederland zodat ik vrij ben om te doen en laten wat ik wil en het makkelijker voor mij zou maken om naar Mexico te verhuizen. Het is een grote stap, maar wel een stap die je beter nu kan maken dan nooit. Je kan er maar beter vroeg achter komen dat sommige dingen niet voor je zijn weggelegd dan als je 30 bent en heel wat jaren van je leven heb vergooid.

Maar goed, deze beslissing is voorlopig nog uit het zicht. Mijn lieve vriendje komt namelijk in December weer naar Nederland om daar te leren schaatsen, sneeuw voor het eerst te zien, te reizen, om prakkies te eten, om molens te bekijken, om het water te zien en om te gapen bij onze café bruine stranden. Ik ben namelijk van plan om in de winter de sneeuw op te zoeken met Salvador zodat we kunnen gaan skiën of zo, iets wat ik zelf ook nog niet kan. Dus ik ben benieuwd. Kortom er staan dit jaar nog 2 ontmoetingen gepland en dus is een relatie op afstand nog niet zo heel moeilijk, maar ja dit is alleen zo omdat we allebei nog vrij zijn. Je moet alleen goed communiceren, dat is toch het belangrijkste wat wij doen om te zorgen dat onze relatie slaagt.

Nou mensen, jullie horen wel weer van mij zodra ik uit Cancun terug ben om jullie weer wat fotootjes te laten zien. Ik wilde gewoon iedereen weer even op de hoogte houden van mijn stand van zaken. Ik zie niemand meer want ik werk fulltime en al mijn lieve klasgenootjes zijn allemaal geslaagd en op reis en weetik veel wat.

Een dikke kusssss,

Annemarie

  • 10 September 2007 - 14:51

    Monique:

    hoi schat, leuk stukje weer...ik hoop dat je weer wat wijzer word in mexico ennuuuh...laat je verstand spreken en niet je hart xx mo

  • 10 September 2007 - 17:23

    Kevin:

    hey annie...
    wat n kort maar krachtig stukje zeg!
    ik gaat een gebedje voor je doen vanavond
    okey... hoop voor je dat het allemaal zo
    uitpakt as je wilt! maar jou kennende zal dat ook wel goedkomen he :D
    en k zou maar wat truien voor sal kope haha denk dat je nog heel vaak het woord frio gaat horen haha, maar wel leuk :D

    nou hasta otre día amiga

    un beso

  • 10 September 2007 - 18:34

    Myrthe:

    An!!!
    Don't worry... Ik ben ook nog niet geslaagd hoor ;-) Wacht ook op bericht van de english department! Wow, dat je fulltime aant werk bent... Bevalt het?
    Ik ben sinds vorige week begonnen bij de UVA (politicologie) en t bevalt wel!
    Spannend hoor dat je weer naar Slavador gaat...
    Tot snel ;-) XMyrth

  • 11 September 2007 - 12:11

    Daantje:

    En ik ben ook nog niet geslaagd :S.. K kwam veel te laat terug uit the States.. Als je nog even tijd hebt, voor dit klasgenootje, moet je roepen! Want het lijkt me super om weer even bij te kletsen! Nou meid, zet m op!

    Kus Danielle!

  • 11 September 2007 - 16:15

    Sabientjuhh:

    ik hou van jee

    dikke kusss

  • 11 September 2007 - 16:21

    Annemarie:

    Sgat, ik hou ook van jou hoor sabientjuh mijn liefste vriendinnetje :)!! Kussss (Van't weekend aan de boswandeling heh ;))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

annemarie

Volg hier mijn reizen door de hele wereld!

Actief sinds 18 Nov. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 33003

Voorgaande reizen:

22 April 2011 - 06 Mei 2011

Reizen door de wereld

Landen bezocht: