Santa Cruz & Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van annemarie klein - WaarBenJij.nu Santa Cruz & Sucre - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van annemarie klein - WaarBenJij.nu

Santa Cruz & Sucre

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg annemarie

24 April 2011 | Bolivia, Sucre

Lieve allemaal,

Hier toch even een kort berichtje vanuit Bolivia.

Dag 1 Vrijdag

Vandaag eindelijk na lang wachten op het vliegtuig gestapt. Na een vlucht van 11 uur, bijna 2,5 uur bij migratie in Brazilie gewacht. Uiteindelijk gewoon een stempel in me paspoort gekregen (dat terwijl ik alleen het binnenste van de wcpot heb gezien in Sao Paulo). Daarna de laatste vlucht gepakt naar Santa Cruz.

Dag 2 Santa Cruz zaterdag

Na te zijn ontvangen door onze reisagent konden we om 3 uur snachts eindelijk naar het hotel. Na een uitleg en een lief cadeautje gauw gaan slapen om de volgende dag nog snel voor onze vlucht het plaza te bewonderen. Super mooi. Zie hieronder wat fotos.

Dag 2 Sucre zaterdag

Om 10.30 vanuit Santa Cruz de vlucht naar Sucre gepakt, waar we nu zijn. Gister heel de dag rondgelopen op het plaza de 24 de mayo en de mercado central bewonderd. Hier verkoopt men jan rap en zijn ouwemoer. Ontzettend leuk om te zien en ohh wat zijn de Boliviaanse mensen toch prachtig. Ze lopen allemaal traditioneel met de bolhoedjes in de rondte. Kinderen gewikkeld in een deken achterop en gaan. Wel veel armoe. Sommige mensen zitten gewoon tussen het vuil. Maar goed dan waardeer je weer wat je thuis hebt.

Dag 3 Sucre zondag

Vandaag zijn we heel erg op pad geweest. Eerst hebben wij de begraafplaats gezien, want ontzettend mooi is met allemaal vakken en venster van mensen die daar liggen. Zie foto. Echt indrukwekkend.

Aansluitend zijn we naar de Recoleta gaan lopen. Dit is een uitkijkpunt over heel de stad. Eenmaal aangekomen, na een inmense klim, leek het wel een vuilstortplaats. Overal lag zeik en stonk het ontzettend. Maar het uitzicht was het waard. Sucre is prachtig, maar vaak gaat t mooie gepaard met viezigheid.

Vanaf daar de taxi gepakt naar Parque Cretacico. Hier zijn voetafdrukken gevonden van dinosaurussen. Echt een flop van een park, maar de mensen zo enthousiast dat je het wel leuk moet vinden.

Daarna met een meneer de taxi naar Castillo de la Glorieta gepakt. Deze auto viel bijna uit elkaar, de kilometer teller zat rechts en het stuur links. Ongeloofelijk. De beste man spuugde constant uit het raam, maar goed. Hij bracht ons er naar toe en hij wilde zelfs wachten tot we weer terug waren. Dit maar gedaan.

Het kasteel was van de vroegere koning en koningin geweest. Erg mooi, en na het beklimmen van een toren, moest me vader aan een zuurstofapparaat en kon ik niet meer praten van het luchthappen. Uitzicht meer dan waard. Daarna weer lekker terug naar het hotel gegaan.

Nu net een sappie op bij het joy ride cafe. Kwamen 2 mannetjes bedelend aan. Ze beslisten zelfs nog hoeveel de wilde hebben. Ach ja van klein manneke kan je dat wel hebben.

Morgen dan richting Potosi. Nouja, das nog de vraag aangezien onze buskaarten er nog niet zijn. Afwachten dus, en anders zelf maar regelen.

Nou hieronder nog wat fotos en ik houd jullie op de hoogte.

Liefs vanuit een zonnig Bolivia,

Annemarie

• 25 April 2011 - 15:38

Mama:

waar is je vader,,,,,,,,,,hahaha

xxxmam

• 25 April 2011 - 16:04

Christa:

Hey meid, leuk weer! vind je dat het op Mexico lijkt of is het heel anders? Kus

• 26 April 2011 - 10:14

Mo:

Hey wijffie, echt weer heerlijk om te lezen wat je weer beleefd samen met je pa, toppie hoor. En mooie foto's joh.
    Vraag aan je pa of ze daar ook aarebeien hebben hahahaha...nou ik hou t lezen bij en nog heel veel plezier xxxx

• 28 April 2011 - 21:07

AnnieP:

Poenie! Haha ja, ben je alleen op vacatione?! ;) geintje!
    Heerlijk toch! Ziet er heel gaaf en indrukwekkend uit allemaal.
    Hoop dat je pa weer een beetje kan ademen..
    Kun je ook weer lekker Spaans lullen daar? Leuk toch!
    Foto's zien er in ieder geval veel belovend uit. Benieuwd wat voor je moois je nog meer hebt gezien/gaat zien! Geniet ervan!
    Kusssxx

• 01 Mei 2011 - 20:00

Annemarie:

Heeey!

Vaders heeft een eigen camera waar hij lekker op staat haha! Chrissie op sommige vlakken lijkt bolivia wel op mexico maar mexico is echt wel meer ontwikkeld dan dit! Desalniettemin is het toch uniek en iets wat ik niet snel meer doe. Mo er zijn aarebeien genoeg hier ;-)

Liefsss uit la paz xx